Libris vernieuwt multichannelstrategie

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Boekhandelketen Libris wil de fysieke winkel, webwinkel en e-bookshop verder integreren. De franchiseformule wil zichzelf op die manier neerzetten als landelijk sterk kwaliteitsmerk.

Met de vernieuwde multichannelstrategie moet de kwaliteit van fysieke winkels doorgetrokken worden naar het online en e-bookkanaal. Zo worden bestellingen die voor 23:00 uur gedaan worden de volgende dag al geleverd en sinds kort ook gratis bezorgd. De opbrengst van de webshop gaat naar de door de klant geselecteerde boekhandel. De 96 aangesloten winkels spelen een rol op de website door reviews te schrijven. De klant leest bij Libris reviews van de medewerkers die ook in de fysieke winkels service verlenen. Met de nieuwe strategie wordt ook ingespeeld op e-books. Libris heeft een exclusieve deal met Kobo, dat naast bol.com en Apple de grootste aanbieder van e-books in Nederland is. De boekhandel ontvangt een deel van de omzet die het Canadese bedrijf in Nederland draait. “Daarom stimuleert de boekhandelketen de verkoop van e-books middels acties als de e-book van de Week”, aldus de woordvoerder.

dinsdag 25 juni 2013.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website