Livera partner van Stichting Hart voor Vrouwen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Livera en stichting Hart voor Vrouwen van Radboudumc gaan vanaf 14 februari 2019 een langdurige samenwerking met elkaar aan. Dit maakten beide organisaties bekend tijdens het “Love Your Heart” galadiner op 14 februari. Het doel van de samenwerking is de kennis over de symptomen en oorzaken van hart- en vaatziekten bij vrouwen te vergroten.

Er sterven meer vrouwen dan mannen aan hart- en vaatziekten, maar toch worden bij wetenschappelijk onderzoek met name mannen onderzocht. Daardoor ontbreekt een gedegen kennis over de symptomen en oorzaken bij vrouwen. Reden voor Angela Maas, hoogleraar cardiologie voor vrouwen aan de Radboudumc Nijmegen om de stichting Hart voor Vrouwen in 2014 op te richten. De stichting zet zich in voor multidisciplinair onderzoek gericht op hart- en vaatziekten bij vrouwen om kennis te vergaren met als uiteindelijk doel meer vrouwenlevens te redden.

Livera en Hart voor Vrouwen gaan de samenwerking aan voor drie jaar, met als doel gezondheidsbevordering voor vrouwen. Door deze samenwerking verkrijgt de stichting Hart voor Vrouwen meer exposure die bijdraagt aan bekendheid voor de stichting en voor onderzoek naar het vrouwenhart.

Prof dr. Angela Maas, hoogleraar vrouwencardiologie Radboudumc “In Livera zien wij een mooie partner om op te trekken en bewustzijn te vergroten als het gaat om het vrouwenhart. Samen genereren we meer aandacht en meer geld om onderzoek te verrichten naar oorzaken en behandelingen van hart- en vaatziekten bij vrouwen.”

Carolien Wenderich, marketing manager van Livera: “Bij Livera willen wij voor vrouwen zorgen. We zorgen dat zij zich in onze winkel thuis en op haar gemak voelt en vinden het belangrijk dat zij zichzelf kan zijn, met al haar onzekerheden en imperfecties. We vinden het ook belangrijk dat vrouwen voor zichzelf zorgen. Dat betekent een goede balans tussen werk en privé, bewegen en een gezonde leefstijl. De samenwerking met Hart voor Vrouwen past binnen de visie die wij hebben op hoe de vrouw in het leven staat en we zijn blij dat we met deze samenwerking ons steentje kunnen bijdragen om kennis te vergroten en onderzoek mogelijk te maken.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-season-art-class