Lunchrooms worden steeds populairder

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Anne&Max

Er komen steeds meer lunchrooms in het straatbeeld. De afgelopen vijf jaar nam het aanbod met 25% toe naar een totaal van 3000 lunchrooms. De Nationale Franchise Gids sprak hierover met Wobbe van Zoelen, oprichter van franchiseformule Anne&Max.

Van Zoelen denkt dat de populariteit van lunchrooms voornamelijk door de verstedelijking komt. “Vrijetijdsbesteding en werk vindt steeds vaker plaats buiten het kantoor en huis. Je zoekt een lekker plekje waar je op je gemak kan zitten en kan lezen.” Daar komt bij dat mensen toch op zoek zijn naar een ‘warme’ plek. “Ik denk dat dat een belangrijke trend is. Daarbij zoeken mensen natuurlijk naar geborgenheid. Door de drukke wereld zijn er weinig plekken die geborgenheid en veiligheid geven, waar je herkend wordt en waar je je thuis voelt.”

Verder worden biologische producten steeds populairder. Anne&Max legt hier de focus dan ook op. “Vorig jaar ben ik naar Ethiopië geweest. In onze espresso melange zitten drie soorten koffiebonen: twee uit Ethiopië en één uit Brazilië”, aldus Van Zoelen. “Door het werken daar, draag je ook bij aan de economie van het dorp. Daarbij gaat er ook geld naar een project met hun school. Dat is prachtig om te zien.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class