Makers van Piggy introduceren De Cadeaukaartenwinkel, platform voor formules en ondernemers

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Decadeaukaartenwinkel.nl is het antwoord op de cadeaukaarten van de grote partijen als Bol.com, Wehkamp, Dinercheque, Coolblue en anderen”, aldus Rens Nitert, Product Manager van De Cadeaukaartenwinkel bij Piggy. “Formules kunnen zo cadeaukaarten leveren aan een groter bereik klanten.

“Veel formules hebben niet de middelen om een eigen spaarsysteem of cadeaukaarten-systeem op te richten. Via onze platformen kan dat moeiteloos white-label geïmplementeerd worden. We hebben hiermee feitelijk aangetoond dat de omzetten in de vestigingen verhoogd worden. Onder andere Plaza, Sushipoint en Kippie zijn al aangesloten.”

Op 1 november j.l. werd De Cadeaukaartenwinkel gelanceerd, en inmiddels zijn er meer dan 400 vestigingen aangesloten. Het idee was volgens Nitert om het gat op te vullen tussen de cadeaukaarten van grote partijen als bol.com en de lokale ondernemers die hier niks voor (kunnen) aanbieden. “Jaarlijks wordt er €2 miljard uitgegeven aan cadeaukaarten in Nederland. Iets waar de lokale ondernemer meer van moet profiteren volgens ons”, aldus Nitert.

De Cadeaukaartenwinkel biedt een systeem aan waar consumenten cadeaukaarten kunnen kopen van hun favoriete speciaalzaken, maar die vervolgens ook kunnen worden ingeleverd bij andere vestigingen van die formule. Gebruik van de cadeaukaarten gaat via het systeem van Piggy, waarmee automatisch statistieken worden gegenereerd, om zodoende ook inzicht te krijgen in alle aankopen en tegoeden die worden ingeleverd over alle winkels. Momenteel werkt men ook aan integratie van De Cadeaukaartenwinkel in de Piggy consumenten app.

“Ideale oplossing voor franchiseformules”, noemt Nitert het. We hebben dit systeem al geïmplementeerd bij de Chocolate Company en bij Restaria. Daar zijn ze al erg tevreden; “De Cadeaukaartenwinkel is de ideale manier om onze Restaria cadeaukaart online aan te bieden aan al onze klanten. De verkoop gaat helemaal vanzelf.”

Het bedrijf achter De Cadeaukaartenwinkel zijn ook de eigenaren van klantenloyaliteitsplatform Piggy. Het platform bedient momenteel 2 miljoen consumenten en er zijn ruim 4.500 ondernemers aangesloten. “Voor ondernemers die aangesloten zijn bij Piggy is deelname aan De Cadeaukaartenwinkel zelfs gratis”, vertelt Nitert.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class