Marktaandeel AH blijft groeien

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Albert Heijn

Supermarktformule Albert Heijn heeft zijn marktaandeel in vergelijking met een jaar eerder met 0,2 procent zien stijgen tot 35 procent. Dit heeft Albert Heijn vrijdag 20 januari jl. op hun site gepubliceerd. Dit blijkt uit de resultaten van het gehele jaar, welke onderzoeksbureau Nielsen bekend gemaakt heeft.

Albert Heijn zegt dat de toename voornamelijk te danken is aan ‘de vernieuwingsmotor’ die volop draait. Het bedrijf doelt hiermee op “een fors aantal vernieuwende producten zoals: bloemkoolrijst, groentefriet en verse groente- en fruitspreads”. Verder zijn er enkele duizenden producten veranderd en claimt de formule dat het suikergehalte in verschillende producten met 10 tot 40 procent is verminderd.

Naast het assortiment is ook de formule op enkele punten vernieuwd. De AFG-afdelingen bijvoorbeeld, deze hebben in veel vestigingen een verandering ondergaan. “Het assortiment is per winkel nog beter toegespitst op het lokale marktgebied en de hele afdeling heeft een heel nieuw aanzien gegeven met als doelstelling: het klanten makkelijker maken om voor gezond te kiezen”, aldus Albert Heijn.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class