Marktaandeel Spar University neemt toe

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Het concept ‘Spar University’ van franchiseformule Spar opent in 2016 zijn 5e vestiging. Het concept speelt in op de wensen en behoefte van studenten en campussen. Concurrent AH to go van franchiseformule Albert Heijn richt zich ook op studenten, maar Spar is de formule al een paar keer te slim af.

Het lukte Erwin Binnenveld, ondernemer van Spar University, om driemaal op rij een aanbesteding van een universiteit toe te eigenen. “Universiteiten die van oudsher een campus hadden, hebben zich steeds verder ontwikkeld. Het voorzieningenniveau is daarbij enorm omhoog gegaan. In steden die traditioneel geen campus hadden, zie je de laatste jaren clustervorming en campusontwikkeling ontstaan.” Het verschil tussen Spar University en AH to go is volgens Binnenveld, dat de formule van Albert Heijn zich richt op een meer algemene doelgroep. Terwijl Spar University zich volledig richt op studenten.

Binnenveld en zijn vrouw zijn sinds 2000 eveneens eigenaar van een reguliere Spar en weten dat het runnen van een campussupermarkt heel anders werkt. “Dat gaat van de muziek die je in de winkel draait en de teksten die je gebruikt in communicatie, tot interactie met je klanten.” Binnenveld wil in de toekomst nog vier Spar University vestigingen openen in Nederland, om vervolgens het concept uit te zetten in België.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class