Marktgebied van uw formule bepalen? Big Data helpt u op weg

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

first-retail

Baseert u de locatie van uw volgende vestiging alleen het aantal inwoners van het marktgebied? Of wellicht geeft u de regio aan de franchisenemer, puur omdat hij uit dat gebied afkomstig is? Hoe groot moet dat gebied dan precies zijn? Wat zijn de lokale besteding binnen uw branche? Wie zijn uw lokale concurrenten?

Veel franchiseformules bepalen op een ouderwetse manieren hun expansie terwijl de franchisevestiging zelf bijna niet moderner kan. First Retail heeft hier een on line oplossing voor.

Tegenwoordig is erg veel informatie bekend, via bronnen als Gemeenten, Provinciën en het insolventieregister is er een schat aan informatie die van grote waarde is voor de ondernemer en de formule. First Retail biedt een tool die op een overzichtelijke manier inzicht geeft in al deze informatie: de Quickscan. Economische, geografische, demografische en financiële gegevens als inwoneraantallen, gezinssamenstellingen, doelgroepen, leeftijden, geslachtsverdeling, koopkrachtindices, bestedingen binnen de branche en concurrenten worden door middel van statistieken en kaarten weergegeven.

Wilt u ook dergelijke informatie tot uw beschikking hebben? Neem hier contact op met First Retail

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3