Marlies Dekkers krijgt nieuwe CEO

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

eppo van berckelaer
Eppo van Berckelaer is benoemd tot CEO van Lingeriebedrijf Marlies Dekkers. Ontwerpster Marlies Dekkers en Karmijn Kapitaal, het bedrijf dat de doorstart van het lingeriemerk realiseerde afgelopen zomer, hebben samen gekozen voor Van Berckelaer die al eerder werkte bij internationale bedrijven als O’Neill en Coca Cola. Dat meldt fashionunited.nl.

“Ik ben zeer trots dat ik aan de slag mag voor zo’n sterk Nederlands merk met internationale allure,” zegt de kersverse topman van Marlies Dekkers in een persbericht. “Ik verheug me op de verdere samenwerking met Marlies Dekkers die met haar creatieve visie vele vrouwen wereldwijd heeft weten te raken. Samen richten wij ons op de toekomst. De markt van morgen vraagt om bedrijven met een efficiënt, flexibel en stabiel operationeel proces. Hierin zie ik kansen om meerwaarde te creëren voor onze klanten en retailpartners.”

Met de nieuwe CEO gaat het lingeriemerk zich meer richten op verkoop via internet. Het label wil vooral groeien door middel van webshops. De eigen online winkel, Marliesdekkers.com, zal een sterkere rol vervullen bij de merkbeleving, consumentenoriëntatie en de verkoop van het merk. Als onderdeel van de nieuwe strategie is de samenwerking met een exclusief retailnetwerk volgens het bedrijf nog wel van grote waarde. Deze samenwerking wordt in de toekomst met enkele retailpartners verder vormgegeven.

Begin augustus 2013 kwam in het nieuws dat Dekkers financiële problemen had. Zo leed het bedrijf in boekjaar 2012 een verlies van 2,9 miljoen euro. Ook zou Marlies Dekkers een hoge schuld hebben bij de Rabobank. Het bedrijf maakte werd in augustus failliet verklaard en maakte meteen een doorstart, waarbij Karmijn de gezonde en veelbelovende onderdelen overnam.

Marlies Dekkers werd in 2007 uitgeroepen tot Zakenvrouw van het jaar en won in New York de CILA Award voor Best Fashion lingerie. Begin 2008 ontving Dekkers uit handen van de burgemeester van Parijs de Creator of the Year Award.

Foto: Eppo van Berckelaer en Marlies Dekkers, fotografie Linelle Deunk

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website