Marvia lanceert de Marketing Kalender 2.0

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Marvia, het lokale marketing automation platform, heeft nieuwe features gelanceerd waarmee landelijke organisaties sneller en beter hun lokale marketing activiteiten via franchisers, resellers en dealers kunnen stroomlijnen. De recent ontwikkelde tools, de Marketing Kalender en de 360° campagne distributie tool, levert bedrijven tijd- en kostenbesparing op. Het wordt voor hen namelijk eenvoudiger de regie te houden op lokale campagnes.
De Marketing Kalender

“Marketeers zijn continu op zoek naar oplossingen om processen te stroomlijnen. Een van de veelgehoorde ergernissen is dat kalenders vaak nog te statisch zijn, en dat het lokaal uitrollen van campagnes arbeidsintensief is”, aldus Joep Donders, CEO van Marvia.

“De Marketing Kalender zorgt ervoor dat bedrijven niet langer met statistische marketing kalenders hoeven te werken. Via de tool hebben vestigingen direct inzage in de planning en de bijbehorende campagne assets. Zo kunnen ze snel inhaken op geplande campagnes of product releases. Het biedt organisaties de flexibiliteit om ad hoc campagnes in te zetten en dit meteen met lokale vestigingen te communiceren.”

De eerste klant die van de tool gebruik gaat maken is SNS Bank. Bram Schröder, communicatieadviseur Retail & Lokale Marktbewerking: “Het maken en aanpassen van de marketingkalender met campagnes voor onze winkels kostte voorheen veel tijd. Met de Marvia Marketing Kalender bieden wij direct overzicht over de lopende en komende campagnes. En kunnen we veranderingen met een druk op de knop doorvoeren.”

De Marketing Kalender is niet alleen een handige tool voor bedrijven met lokale vestigingen, ook is het goed inzetbaar voor bedrijven die met resellers en (verkoop)partners werken. Resellers hebben op deze manier altijd de marketingplanning inzichtelijk, en weten zo wanneer ze nieuwe campagnes en bijbehorende assets kunnen verwachten.

360° campagne distributie

Ook heeft het bedrijf het 360° campagne distributiemodel ontwikkeld. Deze module ondersteunt marketing managers en hun partners of vestigingen. “Het hoofdkantoor ontwikkelt campagnes en bereidt deze voor in de portal. Vervolgens geven partners via het systeem aan van welke campagne en bijbehorende assets en kanalen zij gebruik willen maken”, aldus Donders.

“Het grootste voordeel van de 360° campagne distributie is vooral het gemak waarmee campagne content ingezet kan worden. De gebruiker selecteert een vooraf klaargezette campagne en kan er meteen mee aan de slag en stapsgewijs de huis-aan-huis verspreiding regelen, out of home pakketten en social media klaarzetten. De kosten zijn ook meteen inzichtelijk waardoor het hoofdkantoor dit meteen met lokale partners kan verrekenen en niemand voor verrassingen komt te staan.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.