McDonald’s investeert in prototype restaurant voor opstart horeca

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

McDonald’s heeft geïnvesteerd in een prototype restaurant. McDonald’s Arnhem GelreDome is de proeflocatie die is ingericht op de anderhalvemetereconomie, het restaurant geeft goed weer hoe de mogelijkheden binnen deze economie zijn. McDonald’s roept franchisenemers en collega-ondernemers op om elkaar te helpen het prototype te verbeteren om zo een opstart van de horeca weer mogelijk te maken.

De fastfoodketen heeft twee varianten uitgewerkt die een goed voorbeeld zouden zijn van hoe de horeca er de komende tijd in de anderhalvemetereconomie uit zou kunnen zien. De twee varianten die uitgewerkt zijn, zijn Take Out Plus en Dine In.

Bij het Take Out Plus concept kunnen gasten in het restaurant bestellen om vervolgens in een speciaal ingerichte ruimte aan statafels hun consumpties te nuttigen, er mogen maximaal drie personen in deze ruimte aanwezig zijn.

Bij het Dine In concept kunnen gasten bij de kassa bestellen en vervolgens aan een tafel gaan zitten, hier wordt door het personeel aan tafel geserveerd. Er wordt gebruik gemaakt van een serveerkarretje om zo de anderhalve meter te behouden.

Aanpassingen

Het McDonald’s restaurant in Arnhem Gelredome wordt gebruikt als testlocatie, ze hebben de gehele klantreis in het restaurant aangepast. De service is met name gericht op het helpen van gasten die het restaurant niet kunnen bezoeken via de McDrive, bijvoorbeeld fietsers of voetgangers.

Ook zijn de werkwijze en keukenopstelling ingrijpend veranderd, van een dynamische werkwijze naar een statistische werkwijze. Medewerkers werken in zones op 1,5 meter afstand en er worden afscheidingen geplaatst. Zet neer, stap weg en pak over is het nieuwe werken voor de medewerkers.

Reactie McDonald’s

“Als grootste horecabedrijf van Nederland denken we graag in oplossingen. Uiteraard is elk restaurant anders, dat geldt ook voor onze eigen restaurants, maar elke ondernemer heeft wel met dezelfde uitdagingen te maken om een veilige omgeving voor gasten en medewerkers te creëren. Daarom nodigen we collega-horecaondernemers uit bij ons te komen kijken en met elkaar na te denken over verbeteringen waar de hele horeca iets aan heeft. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat alle Nederlanders straks weer op veilige wijze kunnen genieten van alles wat de horeca te bieden heeft.” Aldus Erwin Dito, Managing Director McDonald’s Nederland.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class