McDonald’s komt met ‘behavioral targeting’

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

McDonalds

McDonald’s Nederland heeft onlangs een vernieuwde versie van zijn app gelanceerd. De nieuwe app maakt gebruik van zogenaamde ‘behavioral targeting’.

Vooral de informatievoorziening is verbeterd. De nieuwe app van de fastfoodketen laat gepersonaliseerde aanbiedingen zien, toont sneller een restaurant in de buurt en geeft gedetailleerde informatie over ingrediënten van het fastfood. Over de ‘behavioral targeting’ vertelt Debbie de Wagenaar, directeur corporate communicatie bij McDonald’s Nederland: “Dit betekent dat de gebruiker van de app voordeelbonnen krijgt op basis van persoonlijke voorkeuren, gedrag, de locatie en het weer.” Het nut hiervan is dat McDonald’s haar klanten relevantere aanbiedingen kan bieden.

Naast deze nieuwe ontwikkeling zijn de bestaande key features van de eerdere versie van de app geoptimaliseerd, zoals de Restaurant Finder en de Bestellijst. De eerste versie van de app is ruim een miljoen keer gedownload. McDonald’s heeft in Nederland 235 vestigingen die elke week drie miljoen klanten ontvangen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class