McDonald’s Nederland versnelt vernieuwingen: Pimp je Burger, Salad Bar en McCafé

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule McDonald’s heeft ervoor gekozen de vernieuwing van de restaurants in Nederland te versnellen. In Hoorn start vanaf vandaag een pilot in het restaurant waar gasten hun eigen burger kunnen samenstellen. De test met tafelbediening in Purmerend breidt ook uit naar tien restaurants. Manu Steijaert, Algemeen Directeur van McDonald’s Nederland maakte gisteren bekend dat voor het einde van het jaar de franchiseformule start met de concepten Salad Bar en McCafé in vier restaurants.

Steijaert: “De omgeving van McDonald’s verandert op dit moment soms sneller dan dat wij zelf veranderen. Onze leidende positie in de markt vraagt dat wij onze eigen vernieuwing nog nadrukkelijker doorzetten.” Met de twee internationale concepten McCafé en SaladBar speelt McDonald’s in op de behoeften van steeds meer Nederlanders aan kwaliteitskoffie en bijbehorende producten en de behoefte aan het zelf samenstellen van maaltijdsalades.

In het restaurant in Hoorn is het concept ‘Pimp je burger’ geïntroduceerd. Zo kunnen zij gasten de keuze bieden ingrediënten toe te voegen tegen een vaste meerprijs. Steijaert: “Deze test is een eerste stap in het personaliseren van producten bij McDonald’s. De Nederlandse gast wil steeds vaker genieten van producten die zij kunnen aanpassen aan de eigen smaak en voorkeur. We gaan dan ook onderzoeken hoe onze gasten het personaliseren van hun favoriete product van McDonald’s het liefst willen zien.”

Persoonlijke wensen van de gast zullen nog meer centraal komen te staan bij McDonald’s. Steijaert: “Dat kan op het gebied van ons eten en drinken zijn, waarbij gasten straks zelf een product kunnen samenstellen, maar ook op het gebied van service en beleving in onze restaurants. We gaan deze strategie van uitproberen, luisteren en aanscherpen consequent hanteren. De mening van de gast is in alles een belangrijk uitgangspunt. Zij bepalen de kracht of zwakte van ieder nieuw idee. Als iets niet werkt, stoppen we er tijdig mee. Als iets een succes is, rollen we het zo snel mogelijk uit naar al onze restaurants. Gasten gaan dit op korte termijn al merken. Met ‘Pimp je Burger’, de Salad Bar en McCafé als nieuwe initiatieven.”

Het ANP heeft een filmpje geproduceerd over deze vernieuwing bij McDonalds. Bekijk hem hier.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website