McDonald’s sluit Amerikaanse personeelswebsite

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De fastfoodformule McDonald’s heeft haar Amerikaanse website Mcresourceline.com gesloten. De website werd in ingezet voor vragen en advies van en aan medewerkers, maar werd uit de lucht gehaald na een stormvloed van kritiek.

Op de personeelswebsite werd afgeraden fastfood van de keten te eten. Zo stond er een afbeelding van een hamburgermenu die als ‘ongezonde keuze’ bestempeld werd. De afbeelding van een broodje met salade en water werd als ‘gezondere keus’ genoemd.

Ook werd er budgetadvies gegeven over zaken die voor de meeste McDonald’s-werknemers totaal niet relevant waren. Zo was er advies te vinden over hoeveel fooi je aan een zwembadschoonmaker of aan een au pair moest geven, en niet over kleine besparingen of onderwerpen als voedsel en brandstof – onderwerpen die voor de medewerkers met de Amerikaanse minimumlonen meer van toepassing zijn.

McDonalds verklaart dat de informatie uit de context is gehaald en erkent dat er irrelevante informatie op de website stond. De site is voorlopig nog offline.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website