McDonald’s ziet thuisbezorging als een belangrijke groeimarkt voor het bedrijf in Nederland. Op dit moment maakt McDonald’s bij 48 restaurants van home-delivery in 17 steden. Per week worden er gemiddeld 350 bestellingen bezorgd. Dit is een stijging van ruim 50% ten opzichte van het jaar ervoor. McDonald’s verwacht een verdriedubbeling van zijn McDelivery-omzet uit 2019. Door de samenwerking met Thuisbezorgd.nl maakt McDonald’s het bestellen van producten via McDelivery toegankelijker voor nog meer liefhebbers die even niet naar McDonald’s kunnen komen.
“De samenwerking met Thuisbezorgd.nl sluit naadloos aan bij de ontwikkeling van de thuisbezorgmarkt in Nederland, de resultaten van McDelivery sinds de start en onze groeiambities”, zegt Erwin Dito, Managing Director McDonald’s Nederland. “McDelivery is een doorslaand succes in Nederland. In elke stad, of bij uitbreiding in een stad, wordt McDelivery met enthousiasme ontvangen door onze gasten. Om nog meer gasten van dienst te kunnen zijn die even niet bij ons kunnen komen, breiden we McDelivery uit met Thuisbezorgd.nl.”
“Wij willen onze klanten een zo breed mogelijk scala aan maaltijdopties bieden. De samenwerking met McDonald’s in Nederland brengt hier vernieuwing in en dat is waar wij altijd naar op zoek zijn. Als grootste bezorgservice in Nederland en Continentaal Europa hebben wij veel ervaring met het leveren van maaltijden per e-bike, door koeriers in loondienst. Hierdoor kunnen we snelheid en kwaliteit van de bezorging garanderen”, aldus Jitse Groen, CEO van Takeaway.com.
Geef een reactie