Médecins du Monde kiest voor Marvia

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Het internationale netwerk van Médecins du Monde (waaronder Dokters van de Wereld), een onafhankelijke internationale vrijwilligersbeweging in binnen- en buitenland, heeft het Amsterdamse softwarebedrijf Marvia gekozen als hun Digital Asset Management (DAM) oplossing.

Ray de Jong, Business Development Manager bij Marvia: “Onze software wordt door franchiseformules veel ingezet. Daar zie je dat veel verschillende partijen samen aan het merk bouwen. Médecins du Monde is dan wel geen franchiseformule, maar zij werkte vanuit 16 verschillende locaties met verschillende tools, externe harde schijven of clouds zoals Dropbox en Google Drive waardoor er geen zicht meer was op de ingezette merkmaterialen”.

Nadia Dafir, Network Communication Coordinator bij Médecins du Monde: “We zochten een tool die meer synergie kon creëren tussen onze zestien kantoren en die ons efficiënter kon maken in het delen van foto’s, video’s en andere materialen.”

Vanaf nu hebben alle hoofdkantoren toegang tot een centraal DAM-systeem. Hierin kunnen alle foto’s en video’s die nodig zijn voor online- en offlinecommunicatie zoals de websites, social media, e-mail en communicatie in gedrukte media, gevonden worden.

Merkmaterialen delen met andere kantoren

Voor Médecins du Monde was het vooral belangrijk dat al hun kantoren foto’s konden delen met collega’s in alle zestien locaties. Dafir gaat verder: “Een aantal grote kantoren hebben hun eigen fotografen en een uitgebreide database aan foto’s, terwijl kleinere kantoren niet deze middelen hebben. Voorheen deelden kantoren foto’s via e-mail, wat niet bepaald efficiënt is.”

Andere voorwaarden die aan het systeem gesteld werden, waren het toevoegen van copyright informatie en de beschikbaarheid van een uitgebreide zoekmogelijkheid. Dafir: “We hebben een enorme database aan foto’s die tot dezelfde categorieën behoren, dus is het van groot belang dat gedetailleerde foto-tagging mogelijk is. Marvia’s DAM biedt veel mogelijkheden zoals het toevoegen van tags en informatie over de fotograaf, wat ons efficiënter maakt.”

Je merkbestanden eenvoudig beheren met Marvia

Marvia maakt het beheren van alle digitale merk bestanden kinderspel. Eindeloos zoeken naar het juiste logo of beeld behoort tot het verleden. Marvia is een pionier op het gebied van lokale marketing automatisering. De software vereenvoudigt elk aspect van lokale marketing en stelt organisaties in staat hun marketingmaterialen centraal te beheren, terwijl deze lokaal aangepast en gepubliceerd kunnen worden.

Wil je franchisenemer worden bij Marvia? Klik dan hier.

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website