Meer bekende winkelformules op stations

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Meer winkelformules uit de winkelstraten op stations, consumenten zien dit graag. Dit geldt met name voor de groep mensen die incidenteel reizen. Dit blijkt uit onderzoek van GfK onder 60.000 respondenten dat is gepubliceerd in Foodclicks.

66% van de respondenten zegt tevreden te zijn over het foodaanbod op NS-stations, 64% vindt de variatie voldoende. Wel vindt maar 20% het aanbod ‘gezond’ en beoordeelt 7% het als ‘goedkoop’. Kiosk en AH to go zijn de formules die goed zijn voor het grootste deel van de aankopen op stations, gevolgd door HEMA en Starbucks.

Reizigers die vaak met de trein reizen en op stations komen weten wat ze willen en waar ze het moeten kopen. Deze groep laat zich niet gauw verleiden door reclame-uitingen en doet hierdoor niet sneller een impulsieve aankoop. Bij deze groep doen formules als AH to go, HEMA en de eigen formules van NS het relatief goed.

Voor de groep reizigers die incidenteel op stations komen, zouden bekende gemaksformules als Bakker Bart en La Place wel een groot effect kunnen hebben. Deze groep is namelijk vaak onbekend met stationsformules zoals Kiosk en Smuller. Dit stellen de onderzoekers van GfK.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website