Modemerk Marc O`Polo zoekt expansie

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Het Duitse modemerk Marc O`Polo is in het afgelopen decennium sterk gegroeid en wil die expansie doorzetten. Oorspronkelijk is Marc O`Polo een Zweeds merk, maar sinds eind jaren 90 is het bedrijf gevestigd in Duitsland.

Ruim twee derde (68%) van de afzet blijft in Duitsland en 3% komt terecht in Nederland. De omzet is van 2000 tot 2010 gestegen van 135 miljoen naar 370 miljoen euro. Ontwerper Andreas Baumgärtner omschrijft de stijl van het merk als teruggetrokken. De nieuwe collectie voor vrouwen wordt gekenmerkt door unikleurige grijzen en cameltinten. De kleren zijn goed met elkaar te mixen. Het segment waarin Marc O`Polo opereert noemt hij `premium casual wear`. De kleding bevat geen opvallende logo`s.

Bron: RetailActueel

dinsdag 23 augustus 2011.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.