Moederbedrijf Pearle en Eye Wish ziet omzet stijgen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

GrandVision, moederbedrijf van franchiseformules Pearle en Eye Wish heeft haar verkopen het afgelopen kwartaal zien stijgen. Volgens GrandVision zijn de verkopen toegenomen door de marketing, een gunstige vergelijkingsbasis en het aantal verkochte zonnebrillen. GrandVision heeft een omzet van 845 miljoen euro gemaakt in het eerste kwartaal van 2017 dat is 5% meer dan het eerste kwartaal van 2016.

Niet alleen de verkopen zijn toegenomen maar ook de brutowinst. De brutowinst van het afgelopen kwartaal was 136 miljoen euro ten opzichte van 123 miljoen vorig jaar. Vestigingen die langer dan een jaar open waren, hebben hun omzet zien stijgen met 4%. Volgens GrandVision zal het tweede kwartaal moeizaam verlopen wegens de vakantiedagen tijdens Pasen. GrandVision zal ook op zoek moeten naar een nieuwe topman. Huidige top man, Theo Kisselbach legt in 2018 wegens persoonlijke redenen zijn functie neer. Kisselbach is tegen die tijd ruim 16 jaar in dienst.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website