Moederbedrijf Gamma en Karwei boekt omzetgroei

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Na zeven mindere jaren waar de omzet daalde tot 30% heeft Intergamma, moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, vorig jaar haar omzet zien groeien. In 2015 zag Intergamma haar omzet stijgen met 3% naar bijna €1,7 miljoen. Dit komt mede door de aantrekkende huizenmarkt en een betere koopkracht.

Vorig jaar groeide het bedrijfsresultaat met 7% ten opzichte van het jaar daarvoor tot € 141 miljoen. “De verdwenen omzet zien we nooit meer terug”, aldus Harm-Jan Stoter tegen De Financiële Telegraaf. “Daarnaast is de concurrentie zwaar en klussen mensen minder vaak, omdat ze geen tijd hebben of omdat ze niet zo handig zijn.”

Ook online doen Gamma en Karwei het goed. De verkopen online zijn afgelopen jaar verdubbeld, voornamelijk de verkoop van tuinmeubelen nam toe. De toename van online verkopen zal zorgen voor verandering binnen de formules. “Ik denk dat we in de toekomst niet minder winkels hebben, maar wel minder vierkante meters. In de winkels zullen minder voorraden worden aangehouden. Het worden showrooms die klanten moeten inspireren. Ook zal het assortiment veranderen.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.