Nederlanders geven online miljarden uit

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

In de eerste drie kwartalen van 2014 hebben Nederlanders bijna tien miljard euro online uitgegeven. Dit betreft 17 procent van alle bestedingen die binnen de totale markt gedaan worden. Dit blijkt uit de door GfK uitgevoerde Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

Wijnand van Jongen van Thuiswinkel.org verwacht dat consumenten in het laatste kwartaal nog meer online uit gaan geven. ‘’We verwachten dat het vierde kwartaal, waarin ook de online Sinterklaas- en kerstaankopen van dit jaar worden meegenomen, goed is voor meer dan 31 miljoen online aankopen. Dit zal online retailers een omzet van zo’n 3,9 miljard euro opleveren, waarmee de totale online omzet, dus alle online consumentenbestedingen, over heel 2014 naar verwachting uitkomt op 13,7 miljard euro,’’ aldus Van Jongen over de te verwachte omzet in het laatste kwartaal.

Binnen de supermarktenbranche verwacht GfK verschuivingen. ‘’De verwachting is dat de supermarkten, onder aanvoering van de recente activiteiten van Albert Heijn en Jumbo, in het vierde kwartaal in 2014 de achterstand op de food/nearfood-speciaalzaken gaan verkleinen. Op dit moment behalen de supermarkten 1 procent van hun omzet online terwijl de food/nearfood-speciaalzaken ruim boven de vijf procent zitten,’’ aldus Joop Holla van het GfK op de website van Thuiswinkel.org.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3