Een zorgzame franchisegever maakt gebruik van benchmarking, voorziet zijn franchisenemers van relevante data en geeft periodiek tips en advies met als doel de franchisenemer optimaal te kunnen laten functioneren.
Actuele marktinformatie geeft antwoord op vragen als:
Tevens heeft de franchisegever een plicht om de franchisenemer voor aanvang een realistische indicatie te geven van de potentie van zijn vestiging:
Voor franchisegever en franchisenemer is dit essentiële managementinformatie, het geeft een stimulans voor lokaal ondernemerschap. First Retail biedt applicaties waarbij de franchisegever online 24/7 zijn formule kan monitoren en diens franchisenemers van de gewenste informatie kan voorzien. Bijkomend voordeel is dat alles wordt gelogd: de franchisegever kan eenvoudig aantonen dat hij zijn franchisenemers van up-to-date marktinformatie voorziet.
Vrijblijvend meer informatie ontvangen? Klik hier.
Goedemiddag,
Als lid van de schrijfcommissie NFC wil ik u erop wijzen dat in het bovenstaande bericht een fout is geslopen.
De Nederlandse FranchiseCode, NFC, is op 18 februari 2016 officieel gepresenteerd en aangeboden aan de Minister van Economsche zaken.
mr Patricia E.H. Hoogstraaten RAE
Geef een reactie