Nederlandse winkelformules scoren matig

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Winkelstraat

In een internationale studie door adviesbureau OC&C over de bekendheid van winkelformules scoren slechts drie Nederlandse ketens bij de eerste vijftig: Bol.com, Albert Heijn en Jumbo. Er werd aan 22.000 consumenten in diverse landen gevraagd een cijfer te geven aan lokale ketens op het gebied van prijs, productkwaliteit en winkeluitstraling. De Nederlandse top vijf wordt, naast bovengenoemde drie, aangevuld door een gedeelde vierde plaats voor Hema, Selexyz, Wehkamp, Blokker en De Bijenkorf. Plaats vijf is voor Esprit. Opvallend is, dat juist de onlinewinkels van Bol.com, Wehkamp en Neckerman in ons land zo hoog scoren.

Bericht uit de nieuwsbrief van de nationale franchise & formule brief | voor al uw franchisenieuws | dinsdag 5 oktober 2010.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.