New York Pizza heeft nog volop ruimte om te groeien

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


De vraag naar maaltijden die aan huis worden bezorgd, groeit nog altijd flink in Nederland. Zelfs in het vreemde jaar 2020 is bij New York Pizza het aantal vestigingen gegroeid (naar ongeveer 225), maakte de formule de stap naar het buitenland, en is de introductie van een nieuw concept – de pizza drive-through – een groot succes gebleken.

“Het is in deze markt niet makkelijk om te groeien, maar er is wel veel potentie”, weet Joost Geurtsen, directeur marketing van New York Pizza. “Voor mensen wordt het normaler om eten thuis te laten bezorgen. Pizza is extreem populair en toegankelijk. Ook in kleinere plaatsen, waar New York Pizza normaal geen toegang had, draaien we enorm goed met het bezorgen. Zulke plaatsen zijn nu wél interessant om er een bezorgconcept te openen. We zien dus steeds meer plek voor nieuwe vestigingen”, aldus Joost.

De ontwikkelingen in 2020 hebben de omzet in de bezorging flink gestimuleerd. “Toen in maart de lockdown kwam, reageerde de consument in eerste instantie geschrokken. Twee weken zagen we een kleine teruggang in de omzet. Sindsdien is het flink gaan groeien en blijven groeien. Mensen die nooit eten bestelden hebben kennisgemaakt met bezorging. De verwachting is dat dit de komende jaren doorzet.” Met de oorsprong van New York Pizza, de slicerestaurants, is het een ander verhaal. “Die moeten het hebben van de mensen op straat, maar er zijn nog maar heel weinig mensen op straat”, aldus Joost.

Pizza-drive

De formule is dit jaar van start gegaan met een compleet nieuw concept: de pizza drive-through in het Zeeuwse Goes. Slices bestellen en afhalen zonder je auto te verlaten. “Dat slaat enorm aan”, vertelt Geurtsen. “We hadden natuurlijk geluk dat deze zomer veel mensen in eigen land op vakantie gingen. Er zijn meer locaties die zich lenen voor dit concept. Ook hebben we dit jaar een aantal nieuwe vestigingen geopend, en in Goes en Utrecht hebben we bovendien bestaande vestigingen een vernieuwd interieur gegeven. Weer een stap verder in de tijd, uitnodigend, daar wil je echt naar binnen. Er zijn bestelzuilen bij de ingang, waardoor er geen oponthoud is aan de balie”, aldus Geurtsen.

Ook waagt New York Pizza, tot nu toe een Nederlandse formule, de stap naar het buitenland. Er komen enkele vestigingen in Duitsland en België. “Ook daar hebben we stiekem al heel wat naamsbekendheid, meer dan we dachten. Er hebben zich veel ondernemers gemeld die met ons in zee willen”, aldus Geurtsen.

Ontvang gratis meer franchise informatie over New York Pizza!

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.