New York Pizza opent eerste Pizza-drive van Nederland

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Nieuw distributiecentrum in Amstelveen.

New York Pizza groeit de laatste jaren in een opmerkelijk tempo. Van 140 vestigingen in 2017 naar 200 vestigingen in februari 2019. “De vaart zit er goed in”, beaamt oprichter en directeur Philippe Vorst. “We willen dit jaar opnieuw 30 vestigingen openen. De hele organisatie is klaar om door te stoten naar de 300.” Bezorging blijft de hoofdmoot, maar ook het ‘eat-in’-concept slaat aan. Helemaal nieuw is de eerste ‘pizza-drive’ van Nederland. Die in de 2e helft van dit jaar geopend zal worden op een nog onbekende locatie.

New York Pizza is ooit groot geworden met ‘restaurants en takeaway’ van pizzaslices en ook die activiteit groeit mee met de markt. In 11 vestigingen ligt nog de nadruk op de verkoop van pizza slices. “De locaties waar je slices succesvol kunt verkopen, zijn heel gewild, en dus moeilijk te bemachtigen. Maar we hebben op dat gebied groot nieuws”, vertelt Vorst. “We gaan de eerste Pizza-drive van Nederland openen. Langs de snelweg. Inderdaad, je bestelt bij de bestelzuil, rijdt naar het loket en krijgt je pizza slices direct mee. Als je een hele pizza bestelt, moet je misschien even wachten.”

New York Pizza, een formule die in 1993 van start ging, is de grootste Nederlandse franchiseformule voor thuisbezorgen en afhalen van verse pizza’s en pasta’s. Ook kennen steeds meer vestigingen het ‘eat-in’-concept: ruimte om ter plaatse een pizza te eten.

Vorst: “Het laten bezorgen is de activiteit waar de meeste groei in zit. Pizza is sowieso de meest bestelde bezorgmaaltijd. Die markt is enorm gegroeid in de laatste 10 jaar en groeit nog steeds. Wij groeien daarin harder dan de markt mee. Onze nieuwe vestigingen zitten veelal op plaatsen waar we nog niet bezorgden, of waar het te lang duurde om de pizza goed en warm te bezorgen.”

Groei en een nieuw DC

Die enorme groei met elk jaar 30 vestigingen is vast geen toeval. Vorst: “Vanaf 2017 hebben we 2,5 miljoen euro per jaar geïnvesteerd in groei. In de jaren voor 2017 hebben onze bestaande vestigingen een enorme omzetgroei doorgemaakt. Dat waren veelal franchisenemers met 1 locatie, die wat kapitaal vergaard hadden en daar iets mee wilden doen. Zij hebben de gelegenheid gekregen om een tweede locatie te openen. Om die groei mogelijk te maken hebben wij een expansieteam en een vastgoedteam aan het werk gezet. Met een stimuleringsprogramma hebben we subsidie verstrekt aan onze ondernemers die een extra vestiging openden. En de franchisenemers hebben natuurlijk zelf flink geïnvesteerd. Ook zijn we een nieuw distributiecentrum gaan bouwen. In april openen wij onze uitbreiding van onze groothandel in een nieuw pand, die is berekend op 300 vestigingen New York Pizza”.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-tubz-europe

franchise-season-art-class