Nieuw cafetariaconcept geopend voor benzinestations

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Na eerder Tony’s Streetfood en Tony’s Coffee & More te hebben geopend, krijgt benzinemaatschappij De Haan nu ook een eigen cafetariaconcept voor tankstations, zo meldt FoodClicks. Dit concept zal voor het eerst doorgevoerd worden in IJsselstein Noord, waar Shell zal worden omgevormd tot de Haan. Hier zal ook gestart worden met bezorging.

Formulepartners

Bij het ontwikkelen van de nieuwe concepten werkte De Haan samen met formulepartners. De partijen die hieraan meewerken zijn niet alleen maar op zoek naar een hogere afzet, maar ook leveranciers die de petrolsector willen laten groeien. Sligro is een van die partners; zij hebben geholpen bij de ontwikkeling van het Plaza Food for all concept. Dit concept is al bekend van de gewone cafetaria’s, maar werd nog niet eerder toegepast voor tankstations. De Haan gaat zich als masterfranchiser van het concept voor tankstations inzetten voor een gezonde exploitatie van de formule. De bezorging binnen dit concept geschiedt via e-bikes.

Nieuwe concepten

De afgelopen zes maanden lanceerde De Haan in totaal drie nieuwe horecaformules voor petrol. Bij Tony’s Streetfood en Coffee & More staat koffie, dranken, non food en foodservice centraal. Deze foodconcepten werden geïnitieerd door adviseur Ulrich Knieling. Het Tony’s Streetfood concept zal binnenkort uitgebreid worden van twee naar vier locaties. Er zullen ook veranderingen doorgevoerd worden binnen het concept. Het assortiment zal uitgebreid worden en bij de locatie in Hendrik Ido Ambacht wordt gestart met een alcoholvrije vrijdagmiddag borreluur.

Van Coffee & More is er op dit moment nog maar één locatie (Alphen aan de Rijn), maar dit is ook een succes. Dit ondanks de scherpe brandstofprijzen van shell om de hoek. Het lijkt er dus op dat dit door het aanbod in de shop komt, aldus Knieling. De initiator haalt als voorbeeld de Modo Mio-machine van Lavazza aan. Mensen die zo’n machine kopen, komen allemaal terug om nieuwe cups te kopen. Hij vertelt dat de mensen van het Italiaanse koffiemerk speciaal naar Alphen aan de Rijn komen om te kijken hoe Coffee & More zoveel cups verkoopt.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3