Franchiseformule mega, specialist in tegels, badkamers en (inmiddels ook) keukens, introduceerde begin dit jaar een compleet vernieuwde formule met o.a. een nieuwe huisstijl, een nieuw logo en de toevoeging van keukens aan het assortiment. Het nieuwe concept krijgt ook een nieuwe naam: ‘mega’. Een korte naam voor een krachtige formule.
“mega stond al bekend om haar professionele advies en uitgebreide assortiment, door de recente vernieuwingen zal het belevingsaspect van de consument in de showrooms sterk gaan toenemen, aldus franchisegever Raymond Krediet. ”De consument vindt in mega dé vakkundige partner bij het realiseren van de totaalbeleving rondom haar tegel-, badkamer-, of keukenproject”.
Voorbeelden hiervan zijn de operationele keuken die sfeer, beleving en geur brengt in de showrooms, een unieke digitale (keuken) plantafel, en vele compleet ingerichte nieuwe badkameropstellingen die inspireren. De klant beloont onze winkels met een 8,8!
Daarnaast gaan we ons de komende tijd verder focussen op online activiteiten, zodat we onze klanten via alle platformen kunnen informeren en inspireren. Zo hebben we nu een blog met informatieve artikelen die helpt om de perfecte badkamer, keuken, tegels of pvc-vloer uit te kiezen. Ook kan de klant (thuis) online een 3D ontwerp maken van de keuken- of badkamer om vervolgens direct een afspraak te plannen in een van de mega winkels.
“mega kan terugkijken op een uitstekend 2017. Het is natuurlijk nog een beetje vroeg om al harde conclusies te trekken uit de vernieuwde formule maar de eerste reacties en cijfers zijn erg positief. Zo is de omzet van de 1e winkel die volledig om is naar de nieuwe formule, ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, met maar liefst 26% toegenomen.” In de loop van het jaar wordt de nieuwe huisstijl ook in de andere vestigingen doorgevoerd, of bij de klant thuis.