Pearle introduceert nieuw concept

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Volgens Peter van der Meer, retaildirecteur van Pearle, wil de brillenwinkel haar winkels toegankelijker en meer laagdrempelig maken. Dit zegt hij tegen RetailTrends. Hij laat weten dat er druk staat op de brillenmarkt, ook door de nieuwe invloeden in de markt. “Dat maakt het des te belangrijker dat je duidelijk kunt maken wie je bent en waar je voor staat”, aldus Peter.

Volgens Peter is het belangrijk dat zij als Pearle oprecht verstand van oogzorg bezitten. Deze nieuwe manier van werken zal nu uitgeprobeerd worden in een pilotwinkel in Hoog Catharijne. De winkel zal een indeling hebben waardoor klanten kunnen meekijken in het maken van brillenglazen en het bijslijpen hiervan, dit zorgt voor een stuk transparantie. Het concept is in samenwerking met moederbedrijf GrandVision ontwikkeld. “Hier willen we eerst veel leren van klantreacties. Maar mogelijk willen we onze ervaringen later ook inzetten in andere landen”, aldus Peter.

Vooruitblik

Er is geen duidelijk doel van het nieuwe concept. “De insteek is met name om de customer journey heel scherp te krijgen, te kijken wat werkt en elementen uit te rollen naar onze andere 320 winkels”, aldus Peter. Als het nieuwe concept goed bevalt, is het mogelijk dat bestaande winkels hetzelfde concept zullen overnemen. “Het kan dat we hiermee de nieuwe norm in optiekland neerzetten, maar ook dat we alleen quick wins implementeren in de bestaande vestigingen”, aldus Peter.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-tubz-europe

franchise-season-art-class