Nieuw managementteam Albert Heijn zet in op veranderende klantbehoeften

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Albert Heijn benoemt een nieuw managementteam om in te spelen op veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretail. Daarbij ligt de focus op groeigebieden zoals vers, digital, e-commerce en foodservice concepten.

Albert Heijn is als brede omnichannel foodretailer in Nederland en België actief met ruim 1.000 fysieke winkels. Dit is inclusief de gemakswinkels van Albert Heijn to go. De supermarktketen heeft ook een succesvol e-commerce platform, populaire apps en food- en gezondheidsplatforms waaronder Allerhande. Deze activiteiten zullen geïntegreerd aangestuurd worden door het nieuwe managementteam. Daarmee worden de lijnen korter en wordt het bedrijf nog flexibeler en klantgerichter.

Sinds februari heeft Albert Heijn met Marit van Egmond een nieuwe algemeen directeur. Zij heeft in haar eerste honderd dagen intensieve gesprekken gevoerd met klanten door het hele land. Daarnaast voerde ze intensieve gesprekken met franchisenemers, leveranciers, ondernemingsraad en belangenorganisaties. Mede dankzij deze gesprekken is de stap genomen tot dit nieuwe managementteam.

Managementteam

Het nieuwe managementteam start vanaf 6 mei en staat onder leiding van Marit van Egmond.

  • Nic Brassey, HR directeur (ad interim)
  • Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten
  • Marco van Grinsven, directeur distributie & transport
  • Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food
  • Rob Heesen, directeur foodservice & concepten
  • Constantijn Ninck Blok, directeur vers
  • Philip Padberg, directeur e-commerce
  • Hendrik Jan Roel, financieel directeur
  • Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie
  • [Aankondiging volgt snel], directeur winkels

Groeikansen

Volgens Marit van Egmond is de manier waarop Nederlanders omgaan met eten en drinken enorm in beweging. “De foodretailmarkt is daardoor flink aan het veranderen. Dat biedt veel groeikansen. Met deze stap gaan we als één Albert Heijn een volgende fase in van ons bedrijf. En zetten we ons iedere dag maximaal in om klanten alle ingrediënten voor een beter leven te bieden. Voor iedereen. Ik kijk ernaar uit om dit met mijn nieuwe team te realiseren.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-season-art-class