Nieuw verdienmodel voor DA

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

DA Oud Gastel franchise

Het verdienmodel van DA zal op de schop moeten door een gebrek aan inkomsten in de filialen, dit vertelt Gerben Boogaard van de DA-Franchisevereniging aan RetailWatching. Eerder was het zo dat op de inkoopprijs, ongeacht de hoogte daarvan, een vaste opslag zat. “Daarmee snijd je in je eigen inkomsten, want hoe goed je ook inkoopt, die marge blijft acht procent”, aldus Boogaard. De aanpassingen zullen vooral worden gedaan op het gebied van inkoop en assortiment.

Volgens de voorzitter zal het bedrijf met meer dan 400 vestigingen zich meer gaan moeten focussen op hun rol als specialist. Er zal meer gebruik gemaakt moeten worden van de hoogopgeleide ondernemers met sterk advies. Hij zegt daar over: “Bij een fles shampoo kunnen we daarmee niet veel toegevoegde waarde bieden, maar met bijvoorbeeld huidverzorgingsproducten wel.”

DA, dat na het faillissement eind vorig jaar in handen is van de Nederlandse Drogisterij Service, zal eind dit jaar zijn nieuwe plannen presenteren. Op basis van deze plannen kan worden besloten of de franchisenemers hun samenwerking voortzetten. Mochten de franchisenemers onverhoopt toch de samenwerking stoppen, dan weet Boogaard niet hoe het verder moet met DA: “Dan hebben we een groot probleem.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class