Nieuw winkelconcept voor G-Star Raw

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Aan de Londonse Oxford Street heeft denim jeansformule G-Star Raw het vernieuwde winkelconcept gepresenteerd. De winkels hebben een minimalistische, industriële en bijna museale uitstraling. G-star Raw biedt zowel dames- als herenkleding. Brand Director Remco de Nijs leidde FashionUnited rond in de nieuwe flagshipstore van de formule.

De winkel volgt de ‘Just The Product’-filosofie. De minimalistische opzet zorgt voor ‘het elimineren van ruis’ zodat de consument zich volledig op het product kan concentreren. De denim broeken worden getoond op ‘holle benen’, zodat de stijl, wassing en het ontwerp het best belicht wordt, zo vertelt De Nijs aan FashionUnited.

Anders dan traditionele winkels waar de voorraad verborgen is, zet G-Star Raw juist ‘de machinekamer van de winkel’ in beeld met een voorraadkamer op de tussenverdieping, voorzien van een glazen wand. De producten zijn allemaal zichtbaar. Volgens De Nijs betekent dit dat niets verborgen is. Een andere aanpassing zijn de paskamers. “De paskamers zijn het grootste verschil. Terwijl dit winkelgedeelte bij de mannen boven open is, is er voor dames een meer intieme, dienstbare en ook sociale omgeving van gemaakt, met een spiegelwand om de ruimte ‘af te schermen’ van de rest van de winkel.’’

De winkel werkt met ‘denim curators’ die als personal shoppers voor de klanten klaar staan. ‘Stock runners’ staan klaar om de juiste maten uit de voorraadkamer te halen die niet in de winkel zelf klaar liggen. Dit zorgt voor ‘een naadloze ervaring’, aldus De Nijs.

Het Nederlandse merk werd in 1989 werd opgericht. G-Star is niet weg te denken uit de jeansmarkt en wordt momenteel in 63 landen verkocht en telt ruim 6.000 verkooppunten, waaronder meer dan 380 G-Star concessies.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.