Dito’s ervaring om snel te vernieuwen, meer kwaliteit na te streven, gebruik van lokale producten en het belang van versterken van de lokale bedrijven en reputatie neemt hij mee naar McDonald’s. De markleider in de fastfoodketen kan een grote rol spelen van thema’s die belangrijk zijn voor de maatschappij, volgens Dito. “McDonald’s hecht veel waarde in de omgeving waar de franchiseformule actief is. Doordat het merk en het bedrijf onder dezelfde naam opereren, is elke verandering op commercieel gebied ook een verandering op bedrijfsniveau.”
Voor Dito is het centraal stellen van de behoeften van consumenten één van de belangrijkste punten. Consumenten veranderen elk paar jaar en vooral in de branche van de fastfood keten. McDonald’s is een zeer sterk internationaal merk, maar het verschil wordt voornamelijk lokaal bepaald. “Gasten bepalen wat wij de komende jaren gaan doen. Meer dan ooit denken wij vanuit consumer insights en consument gedreven platformen en vertalen wij behoeften van gasten naar nieuwe producten en diensten”, aldus Dito. “De nieuwe producten en diensten worden getest en na succes ook doorgevoerd in het assortiment. Tafelbediening, Pimp Je Burger en Maestro Burger zijn enkel van deze innovaties die vanuit de consumentbehoeften zijn gekomen.”
Geef een reactie