Thexton Armstrong versterkt per 1 januari zijn managementteam. Benny Schulte en Michiel Smudde, twee senior-franchisepartners, nemen de dagelijkse leiding van de organisatie in Nederland over. Scheidend directeur Coen Vleesenbeek, die de organisatie negen jaar geleden startte, zal met Thexton Armstrong EMEA (Europa, Midden-Oosten, Afrika) nieuwe vestigingen van de organisatie in het buitenland initiëren.
De 24 franchisepartners van Thexton Armstrong adviseren ondernemers van het MKB tijdens hun bedrijfsvoering. Onder de noemer Laat de onderneming voor je werken belichten zij daarin alle aspecten: van grotere winstgevendheid en persoonlijke ontwikkeling tot en met bedrijfsovername en -verkoop. Daarbij focussen zij zich niet alleen op de onderneming, maar zeker ook op de ondernemer en de reis die de ondernemer doormaakt tijdens de groei van de onderneming. Een belangrijk deel van de methode is gericht op de persoonlijke ontwikkeling: gaat het goed met de ondernemer, dan gaat het ook goed met de onderneming.
De succesvolle Thexton Armstrong-methodiek wordt in het BedrijfsVerbeterPlan door zo’n 300 bedrijven in Nederland toegepast. Veel meer bedrijven hebben het Thexton Armstrong® Winstlekkage-onderzoek mogen ervaren. Deze scan die kosteloos aan geselecteerde MKB ondernemingen wordt aangeboden, maakt een hoger rendement inzichtelijk; ervaringscijfers wijzen op een gemiddelde van 8 procent van de bedrijfsomzet (!).
Volgende fase
Met de managementwisseling in Nederland gaat Thexton Armstrong de volgende fase in. Met een meerhoofdig management is de continuïteit van de organisatie gewaarborgd. Schulte en Smudde blijven ook na 1 januari hun advieswerk voor hun eigen MKB-klanten verrichten. Daarmee houdt het management optimaal contact met de werkvloer. ‘We weten wat de Thexton Armstrong-methodiek betekent voor MKB-ondernemers. We voeren onze eigen onderneming zelf al jarenlang op deze basis en weten wat die waard is,’ zegt Smudde.
Veel potentie
Schulte beschrijft de groeimogelijkheden voor Thexton Armstrong. ‘De potentie in Nederland is groot. Er zijn diverse regio’s in Nederland waar MKB’ers nog niet de kans hebben gehad kennis te maken met deze succesvolle methode. We verwachten binnen vijf jaar het aantal franchisenemers te hebben verdubbeld.’ Smudde: ‘Met onze nieuwste producten – de Raad van Advies-rol en het BedrijfsOverdrachtsPlan – hebben we een scala aan mogelijkheden om de ondernemer ter zijde te staan.’
Sterk leiderschapsteam
Vleesenbeek heeft alle vertrouwen in de twee nieuwe directeuren. ‘Een sterk leiderschapsteam dat de continuïteit garandeert en zelf met één been in het MKB-landschap staat: ideaal!’ Na de succesvolle eerste negen jaren van Thexton Armstrong in Nederland kan Vleesenbeek zich nu geheel richten op het verder ontwikkelen van formule, merk, strategie en uitbreiding van diensten en producten. ‘Dit jaar hebben we België, de eerste markt buiten Nederland geopend. Tel daarbij op de mogelijkheden van verdere internationale groei en het ondersteunen van de master-franchisepartners, en je zult begrijpen dat er fantastische uitdagingen op me liggen te wachten. De resultaten zullen de organisatie en de MKB-ondernemers absoluut ten goede komen.’