Nieuwe franchiseformule: Motorhome Depot

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Motorhome Depot_ Logo
In de eerste maanden van dit jaar groeide de verkoop van campers in Nederland met ruim 6%. De toename van het aantal occasions was nog sterker. Nederland staat op de vijfde plaats als het gaat om het aantal campers per 1000 inwoners. Inhakend op die trend begint Motorhome Depot als franchiseformule in Nederland. Motorhome Depot is marktleider op het gebied van de verkoop van campers in het Verenigd Koninkrijk. De franchisenemers zijn makelaars die er in slagen om kopers en verkopers van tweedehands campers bij elkaar te brengen.

Traditioneel worden campers verkocht via marktplaats of gespecialiseerde sites. Motorhome Depot is één van de eersten die het concept van makelaars gebruikt om verkopers te helpen een geschikte koper te vinden. In het Verenigd Koninkrijk is zij daarmee in minder dan drie jaar uitgegroeid tot de meeste belangrijke speler in de markt van tweedehands campers.

De ondersteuning van de franchisenemers is naar eigen zeggen zo goed geregeld dat zij de stap naar Nederland doen zonder eerst te zoeken naar een master franchisenemer.

“Nederland ligt voor ons dichterbij dan grote delen van het Verenigd Koninkrijk of Ierland,” aldus Richard Wood, directeur, oprichter en eigenaar van Motorhome Depot. “Nederland heeft een nog grotere motorhome dichtheid dan de thuismarkt. We zien dus grote kansen en willen zo dicht mogelijk bij de ondernemers en hun klanten staan.”

Nick van Meurs, partner bij Franchise Match laat desgevraagd weten; “De franchisenemer worden ondersteund met veel training en materiaal. Alles wordt afgestemd op de Nederlandse markt. Nederland is een belangrijke stap naar verdere internationale expansie. Succes in Nederland is daarom om meer dan één reden van groot belang.”

Motorhome Depot voorziet in Nederland maximaal 20 vestigingen.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.