Nieuwe franchisenemers geven formule meer energie

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De economie draait op volle toeren en de wereld om ons heen verandert in hoog tempo. Daarom is er in het bedrijfsleven grote behoefte aan persoonlijke ontwikkeling en leiderschap. Precies daarmee kunnen ondernemers geholpen worden door franchiseformule LMI Nederland, een wereldwijde formule met ontwikkeltrajecten die de prestaties van leidinggevenden en medewerkers sterk verbeteren. Actieve franchisenemers krijgen er de kans om samen de formule verder uit te bouwen.

“We hebben een leuke groep collega’s”, vertelt franchisegever Edwin Hoek. “Zij doorzien het concept en hebben het zelf ervaren. Vorig jaar zijn er meerdere franchisenemers en managing partners bijgekomen. Die laatsten zijn mensen die samen met een franchisenemer een LMI-vestiging uitbouwen. Er zijn jongere collega’s bijgekomen en dat brengt nieuwe diversiteit en energie. Dat versterkt de toch al uitstekende sfeer in het team en de manier waarop we samenwerken.”

LMI, een van oorsprong Amerikaanse formule, is actief in meer dan 80 landen. LMI geeft geen trainingen of cursussen, maar doet aan resultaatgerichte ontwikkeling van medewerkers en teams. LMI heeft meerdere ontwikkelprogramma’s, waarvan het programma Effectieve Persoonlijke Productiviteit momenteel het populairste is. “LMI heeft een heel ander concept dan een training of cursus”, vertelt Hoek. “Wij versterken organisaties door mensen doelgericht te ontwikkelen en ze effectiever te maken. Waar een cursus of training mensen met kennis of kunde ‘overgiet’, helpt LMI mensen veel van de eigen attitudes en gedrag te doorzien waardoor ze dingen ook echt anders gaan doen.”

De ontwikkelprogramma´s van LMI garanderen een duidelijk meetbaar rendement, en helpen effectieve gewoonten ontwikkelen en persoonlijke levens in balans brengen. Naast de vier meest gebruikte programma’s zijn er voor specifieke personen en omstandigheden nog veel meer beschikbaar. Deelnemers noemen als pluspunt van de LMI-werkwijze dat de begeleiding plaatsvindt op de werkplek en direct in hun dagelijkse praktijk toegepast kan worden.

Met elkaar in gesprek

Hoek: “Het traject dat een medewerker met ons doorloopt, duurt minimaal 3 tot 4 maanden. De sessies zijn meestal eens per 2 weken en vaak 1 op 1, maar we begeleiden ook regelmatig groepen. De persoonlijke sessies zijn heel kort, 1 tot 1,5 uur. Groepssessies duren wat langer, meestal een dagdeel. Alle sessies zijn heel praktisch, gericht op het bereiken van belangrijke zakelijke doelen. In een groep heb je een andere dynamiek en leren deelnemers elkaar beter kennen en begrijpen.”

“Naast de sessies moet de deelnemer zelf aan de slag, in de praktijk. Die gaat daardoor dingen anders zien zodat hij of zij bijvoorbeeld meer initiatief neemt, meer zelfverzekerd is, zich beter voelt en minder gestrest is, beter samenwerkt en meer resultaat boekt.”

Extra productiviteit

“Er ligt in bedrijven steeds meer nadruk op het ‘meer uit mensen willen halen’”, stelt Hoek vast. “Al het repeterende werk is geautomatiseerd; zaken als advies, consultancy, creativiteit, ondersteuning, dat is echt mensenwerk. De economie draait heel goed en dan is alle extra productiviteit meegenomen. Voordat je als werkgever mensen gaat zoeken, is het verstandig eerst te kijken of je meer kunt halen uit de mensen die je al hebt. Ook omdat mensen met bepaalde vaardigheden steeds schaarser worden. Wij helpen inzichtelijk maken wat een samenwerking met LMI oplevert aan extra productiviteit en rendement. Daarbij weegt ook mee dat medewerkers goed in hun vel moeten zitten als je wilt dat ze blijven.”

“Die ontwikkeling gaat ook verder dan de werksituatie.”, heeft Hoek ervaren. “De ontwikkelprogramma’s van LMI hebben ook effect op het privéleven; als je thuis beter in je vel zit, ben je op het werk ook effectiever. En andersom: je laat dingen makkelijker los, en als je thuis bent dan ben je ook echt thuis.”

Meer leads genereren

LMI wil zich in 2019 nog verder profileren. Hoek: “Het aantal leads via de website groeit, we gaan de site aanpakken waarbij we verwachten nog meer leads te genereren. We zijn ook promotiecontent aan het creëren. Niet alleen teksten, maar ook filmpjes, presentaties en ander promotiemateriaal.”

Dit jaar is er een internationale LMI-conferentie in Brussel. Hoek: “Daar gaan we met bijna alle collega’s naartoe. Daar komen franchisegevers, franchisenemers, en managing partners uit met name Europa en het Midden-Oosten bij elkaar. Je leert er de fijne kneepjes van succesvolle collega’s, hoort er de laatste nieuwtjes, en je kunt er goed netwerken met internationale collega’s. Zo leer je elkaar beter kennen en krijg je soms ook referenties naar klanten die ook in Nederland vestigingen hebben.”

Het doel van LMI Nederland is om in 2020 een team van 20 mensen te hebben. Hoek: “We staan dit jaar weer op de Franchisebeurs. Naarmate het aantal collega’s toeneemt, worden we in Nederland steeds bekender en slagvaardiger.”

Franchisenemer Frans Couwenberg

Een van de nieuwe franchisenemers, Frans Couwenberg (links op de foto) uit Veldhoven, voelt zich al helemaal thuis bij LMI. “Ik wilde graag voor mezelf beginnen onder de vlag van een organisatie. Dat heeft veel voordelen: Je kennis op peil houden, collega’s spreken, op de hoogte blijven van ontwikkelingen in de markt; als zelfstandige kost dat een stuk meer moeite.”

Couwenberg sprak met 5 of 6 organisaties, maar kwam niet tot een goede keuze. “Tot ik op De Franchisebeurs Onderneem’ t! de mensen van LMI tegenkwam. Bij LMI had ik het goede gevoel. Ik krijg de vrijheid me helemaal te richten op wat ik belangrijk vind. Daarnaast is de franchisegever gewoon een aimabele man, die het vertelt zoals het is. Iemand die dicht bij de praktijk staat en de dingen voorspiegelt zoals ze zijn.”

“Weet je wat het allerbelangrijkste was bij mijn keuze? Bij al die organisaties waar ik kwam praten, werd me vooral verteld hoeveel geld ik zou kunnen verdienen. Bij LMI stond dat niet voorop. We hebben het gehad over het voldoening halen door het helpen van mensen.”

Franchisenemer Evert Lassche

“Ik ben nu ruim 4 jaar bezig in Noord-Holland en de zaken gaan steeds beter”, vertelt de in Wognum gevestigde franchisenemer Evert Lassche (rechts op de foto). “Ik heb twee managing partners erbij en ben op zoek naar een derde. Er was zoveel werk dat ik geen tijd meer over had. Het opbouwen van een netwerk werpt zijn vruchten af. Ondernemers ontmoeten, een kop koffie drinken, en dan aan de praat raken over wat ze zakelijk en persoonlijk bezighoudt. Het geeft vaak genoeg aanknopingspunten om samen aan de slag te gaan, zodanig dat de gewenste resultaten in beeld komen.”

“Ik zie vaak dat de groei naar een grotere onderneming uitdagend is”, vertelt Lassche. “Ik kom veel bij bedrijven in de productiesector, met ondernemers die beginnen als vakman, en die hun werk zien uitgroeien tot een onderneming. Het leiden van een onderneming is natuurlijk heel anders dan een vakman zijn. Daarvoor moet je als persoon groeien. Mensen zijn gewoontedieren en je moet je dus bewust worden van de dingen waarin je blijft hangen.”

“Wat er nodig is om succesvol te zijn bij LMI? Een open mind en belangstelling voor ondernemerschap. Kunnen inspelen op kansen, en het concreet weten te maken. Eerlijk zijn naar jezelf, weten waar je wel en niet goed in bent. Zorg dat je energie krijgt van de dingen die je doet; dat je het leuk vindt. Dan bereik je mooie dingen.”

Hoofdfoto: Het team van LMI Nederland per januari 2019

Franchisenemer worden bij LMI? Klik hier om geheel vrijblijvend meer informatie aan te vragen.

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class