Een betere samenwerking is één van de pijlers van de nieuwe franchisewet. Dit betekent transparantie en goed overleg tussen de franchisegever en -nemer. Welke marketingacties staan op de planning, wanneer vinden overleggen plaats, wat zijn de resultaten? Hoe manage je dit als franchisegever? Het Franchise Platform van franchise marketingbureau Communiq biedt hierbij uitkomst.
Een efficiënte werkwijze is van essentieel belang bij franchiseorganisaties met meerdere locaties en een beperkt hoofdkantoorteam. Het Franchise Platform biedt de mogelijkheid om eenvoudig informatie te delen én met elkaar in gesprek te gaan. Ook is het een selfservice portaal voor franchisenemers voor het managen van reviews, openingstijden op Social Media en het bestellen van marketingmaterialen. Gemak is hierbij het codewoord.
Martijn Boone (Marketing Directeur Kwalitaria) over de samenwerking met Communiq: “Zowel Communiq als wij blijven continu zoeken naar het nog effectiever en efficiënter maken van marketing. Over de digitalisering met het Franchise Platform ben ik erg tevreden.”
Al sinds 1995 verbindt Communiq franchisegevers en -nemers met elkaar. Vanuit de praktijk bij McDonalds is geleerd hoe belangrijk het is om lokaal en corporate op 1 lijn te zitten. Wanneer binnen de gehele organisatie de neuzen dezelfde kant op staan, zorgt dit voor een betere branding en hogere omzetten. Transparantie, informatie en tweerichtingsverkeer zorgen voor wederzijds begrip en dragen bij aan de slagingskans van alle genomen initiatieven.
Wil jij ook de next step in franchisemarketing zetten en zorgen voor een goede én efficiënte communicatie? Vraag nu een demo aan van het Franchise Platform!