Nieuwe groep Quality Scouts ziet met eigen ogen productieketen Franse frietjes

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids


Vijf Quality Scouts bekeken gisteren met eigen ogen het productieproces van aardappel tot McDonald’s frietje. Quality Scouts zijn consumenten uit heel Nederland, die een dag op pad gaan om een onafhankelijk oordeel over de keten van McDonald’s te vellen. Het bedrijf zet daarmee verder in op het bouwen aan de transparantie van het merk. Precies een jaar geleden ging McDonald’s Nederland van start met dit programma. Dit is inmiddels het vierde Quality Scouts-bezoek dat McDonald’s organiseert. Zo werd eerder een kijkje achter de schermen genomen bij de productieketen van de Hamburger en de Milk Shake.

Eerder bleek uit onderzoek dat er veel onwetendheid over de producten van McDonald’s heerst. Zo weten ruim 8 op de 10 Nederlanders niet dat de Franse Frietjes zijn gesneden uit hele aardappelen. “Wij vinden het belangrijk om transparant te zijn over de herkomst van onze ingrediënten en de bereiding van onze producten. Toch merken we dat er nog steeds veel mispercepties heersen onder consumenten. Daarom blijven we keer op keer ons verhaal vertellen over hoe we voedselkwaliteit in onze bedrijfsvoering centraal stellen en hoe we nauw samenwerken met onze leveranciers. En laten we consumenten met ons Quality Scouts-programma de processen in onze voedselproductieketen zélf ervaren”, aldus René Jaspers, director Marketing, Communicatons & Consumer Insight van McDonald’s Nederland.

dinsdag 4 oktober 2011.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.