Nieuwe huisstijl Family wordt op steeds meer plekken zichtbaar

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

In 2017 lanceerde Family haar nieuwe huisstijl. Met deze nieuwe huisstijl wordt getracht het bezoek aan het eethuis te stimuleren. Family biedt kwalitatieve en verse producten. Dit zijn niet slechts de traditionele cafetariaproducten zoals frites en snacks; je kunt er ook terecht voor een kop goede koffie, luxe broodjes en vers bereide salades. Met de lancering van de nieuwe huisstijl was ook de website aan een grondige make-over toe. Ook daar met het doel om een meer huiselijke sfeer te creëren waar mensen zich welkom voelen. Werken met beeld is daarbij belangrijk. Daarnaast was het een belangrijke vereiste om, met oog op digitalisering en andere marktontwikkelingen, zaken als online bestellen en bezorgen een meer prominente plaats te geven.

Beeld spreekt

“Door te werken met veel mooie productfoto’s, kwaliteitsfoto’s van vestigingen en foto’s van mensen, willen wij de websitebezoeker een duidelijk beeld geven van wie wij zijn en wat wij doen”, aldus marketing manager Chantal van der Meer. “We laten hiermee graag zien dat Family een echt fast-casual dining concept is waar de gast eigenlijk de hele week welkom is voor allerlei verschillende maaltijden.” Van der Meer vertelt dat Family al langere tijd veel investeert in goede productfoto’s. “En de nieuwe website is bij uitstek een medium om deze beelden ook te laten zien.”

Digitalisering

In de nieuwe website neemt de fast-casual cafetariaformule ook de ontwikkelingen op digitaal vlak mee. Zo is online bestellen de laatste jaren flink gegroeid. “En daar zijn wij alleen maar blij mee, want doordat de gast tegenwoordig meer online bestelt, wordt de wachttijd in de cafetaria zelf korter.” Family wil het online bestellen dan ook stimuleren en heeft dit daarom een meer prominente positie op de nieuwe website gegeven. “Natuurlijk doet nog niet iedere vestiging aan online bestellen, maar we zien wel dat steeds meer ondernemers overstag gaan. Door het online bestellen ook op de nieuwe website te stimuleren, verwachten we nog meer ondernemers over de balk te krijgen.”

Daarnaast was het op de vorige website niet altijd even duidelijk of de vestiging ook bestellingen bezorgt. Daarvoor zijn Familyspeldjes bedacht, die aangeven of een vestiging alleen bezorgt (door middel van een tasje) of ook bezorging aanbiedt (een scootertje).

Family Naarden is verbouwd

Bij Family Naarden is men een aantal weken geleden druk bezig geweest om alle wanden in de vestiging een nieuwe uitstraling te geven. De wand achter de counter en bij de bakwand heeft een mooie, frisblauwe tegellaag gekregen. Op de andere wand zijn tegels geplaatst in de baksteen-look en bevindt zich nu een mooie productfoto. De wanden zijn volledig verbouwd in de nieuwe Family huisstijl die alweer zo’n anderhalf jaar geleden geïntroduceerd is.

De trotse onderneemster van Family Naarden heeft nog meer plannen om de komende tijd stapsgewijs aanpassingen door te voeren in de zaak. Zo staat onder andere de gevel nog op de agenda om een update te krijgen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.