Nieuwe slogan Bezorgbeer zorgt voor hype

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule De Bezorgbeer heeft nationale media-aandacht gekregen met dank aan haar nieuwe slogan. De slogan ‘online eten bestellen’ is bedacht door Conny Tutone uit Rhoon. De slogan is verkozen na een wedstrijd op Facebook, waarbij fans hun eigen sloganideeën mochten inzenden en zo kans maakten op een jaar gratis eten bestellen. De prijsvraag zorgde voor ruim 600 reacties.

Aandacht

De Nationale Franchisegids plaatste dit nieuws vrijdag al op Facebook, maar gisteren is de slogan pas echt groot nieuws geworden. De simpelheid van de nieuwe slagzin trok de aandacht van verschillende media, en al snel werd het bericht een hype op Twitter. Onder andere een artikel in het Algemeen Dagblad, een stuk op nrc.nl en een interview van 3FM met winnares Conny maakten de media-aandacht compleet.

Slogan dekt de lading

Aan NRC.nl vertelt directeur Martijn Jansen waarom juist voor deze inzending gekozen is. ‘’We moesten een slogan hebben die precies duidelijk maakte wat we doen. Daarom vielen de meeste inzendingen al snel af. Ze waren vaak te flauw, grappig of lullig en niet bruikbaar als serieuze slogan. De inzending van Conny is goed omdat het precies zegt wat we willen. Wanneer iemand niet bekend is met De Bezorgbeer, maakt de naam niet duidelijk wat de organisatie doet. Deze slogan dekt de lading en zorgt voor duidelijkheid.’’

Ook bij 3FM is uitgebreid aandacht besteed aan de formule. In een item van ruim 7 minuten is, met veel grappen en grollen, is de nieuwe slogan besproken. In het item kwam directeur Martijn Jansen ook aan het woord. Op de vraag waarom de marketingafdeling de slogan niet zelf verzonnen heeft verklaart Jansen het volgende. ‘’De Bezorgbeer wil haar klanten graag betrekken bij het merk. Wellicht had de marketingcommissie de nieuwe slogan zelf kunnen bedenken. Maar hij is zo voor de hand liggend, dat we er misschien zelf nooit opgekomen waren.” De formulemanager vindt het grappig dat er zoveel te doen is om de slogan.

Twittertrend

3FM presentator Sander Lantinga vindt het ‘’geen slogan maar een feit’’. De slogan wordt vergeleken met berichten als ‘’Albert Heijn; boodschappen doen in de supermarkt’’ en op Twitter is onder de hashtag #connyslogans een trend ontstaan.

UPDATE

Bezorgwebsite thuisbezorgd.nl laat aan De Bezorgbeer weten al ‘meer dan 10 jaar’ deze slogan te gebruiken. De Bezorgbeer heeft hierop via Facebook een wedstrijd uitgeschreven voor een nieuwe slogan – Conny neemt niet weer deel en behoudt haar prijs.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class