Omzetgroei voor detailhandel

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Buitenlandse formules

Over het jaar 2016 heeft de detailhandel een omzetgroei van 1,9 procent laten zien. Dit is de sterkste omzetstijging in de afgelopen acht jaar. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag. Naast de omzet nam het aantal verkopen ook verder toe naar 1,4 procent.
Ook offline

Vooral webshops konden in 2016 een forse plus bij de omzet noteren, dit was bijna 19 procent hoger dan in 2015. Naast webshops hebben ook verschillende offline winkels een plus laten zien. Zo is de omzet van winkels in de food sector bijna 2 procent hoger.

Ondanks de stijgende lijn, ligt de omzet in de detailhandel nog altijd 4,3 procent lager dan vlak voor de crisis in 2008. Voor de non-foodwinkels is het omzetverlies sinds de crisis nog bijna 16 procent, aldus het statistiekbureau.

Winkels in de food sector presteerden het afgelopen jaar wel beter dan voor de crisis. De omzet was 12 procent hoger dan in 2008. In 2015 bedroeg de omzetgroei nog 1,4 procent.

December

De omzet van de detailhandel is in december verder opgelopen naar 2,7 procent in vergelijking met een jaar eerder. Het verkoopvolume nam in de laatste maand van vorig jaar met 1,1 procent toe.

Net als in de twee maanden ervoor, groeide de omzet in december van kledingwinkels, doe-het-zelfzaken en woonwinkels.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

banner snak appeal

skyscraper-banner-website

franchise-banner-abn-amro-3


seasons-artclass-banner

 

Vragen? Bel ons! 055-8200 226