Omzetstijging voor McDonald’s

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Afgelopen maanden heeft McDonald’s een versnelling van de omzet gezien. De omzetversnelling is te danken aan de verandering die de formule afgelopen jaar heeft doorgevoerd. Ruimere openingstijden, introductie van de Maestro Burger, Cadeau Kalender Campagne en het openen van nieuwe vestigingen hebben gezorgd voor 1,8% meer bezoekers in 2015. Ook de omzet is gegroeid met 3,4%. Dit is beduidend hoger dan in 2014 waar een omzetgroei van 1,1% werd geconstateerd.

‘We zien in onze flagshipstore in Hoorn een flinke stijging van de verkoop. Zo’n 40 procent van de burgers die besteld worden aan de bestelkiosk, worden “gepimpt”. Daarom gaan we Pimp Your Burger vanaf 1 mei uitrollen naar 150 restaurants in Nederland. Salad Bar en McCafé zijn we nog maar een maand aan het testen, maar ook die lopen nu al beter dan we hadden verwacht. Er worden nu al 50 procent meer salades besteld dan daarvoor. Onze franchisenemers zijn ook heel enthousiast. Het liefst willen ze de initiatieven nu al zelf lanceren. Tot september houden we ze alleen nog in eigen beheer. Wel gaan we de concepten op nog meer eigen locaties testen: in Barneveld, Vlaardingen en Amsterdam- Zuidoost’, aldus algemeen directeur Manu Steijart in een interview met Out.of.Home Shops.

De aankomende jaren gaat McDonald’s haar pijlen richten op food development en local sourcing. Eén van de doelen van McDonald’s is om meer producten van Nederlandse bodem in te kopen en samen te werken met Nederlandse leveranciers.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3