Ondernemers Plus zetten intern sociaal platform in

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Plus franchise

Tientallen ondernemers van franchiseformule Plus hebben op eigen initiatief een intern sociaal platform ingevoerd. Dat zegt communicatiespecialist Aukje Romkes van Speakap op trendwatching website Frankwatching. De supermarktformule wil er volgens Romkes voor zorgen dat medewerkers nog maar op één plek hoeven in te loggen om alle benodigde informatie te zien. De ondernemers van de franchiseformule hopen zo dat medewerkers meer betrokken raken bij de organisatie en om ook voorheen onbereikbare medewerkers te bereiken.

Door de workforce management software te koppelen aan het interne sociale platform kunnen het management en de medewerkers vanaf elk apparaat roosters delen en belangrijk nieuws inzien. De pilot voor het platform werd in 2013 doorlopen. Het aantal inlogmomenten nam naarmate de periode vorderde toe naar drie keer per dag. “Medewerkers zijn niet alleen tijdens, maar ook buiten hun werk betrokken bij de organisatie,” stelt Romkes.

Tegen Retailnews benadrukt een woordvoerder van Plus dat het gaat om een lokaal initiatief. De ontwikkelingen van het sociale platform worden wel nauwlettend in de gaten gehouden en de supermarktformule is hierover in gesprek met Speakap. “Vooralsnog hebben andere zaken meer prioriteit,” aldus de woordvoerder.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class