Ondernemersupdate: multi channel retailing

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Rabobank tabel
Inzet van meerdere verkoopkanalen rendeert, mits goed doordacht zo blijkt uit Cijfers & Trends van de Rabobank.

Technologische ontwikkelingen beïnvloeden en veranderen het koopgedrag van consumenten. Klanten oriënteren zich en kopen via meerdere verkoopkanalen. Hierbij switchen zij zelfs van kanalen in de verschillende fasen van het koopproces. Uiteindelijk doen zij de aankoop waar, wanneer en via het kanaal dat hen het beste uitkomt.

Voor de verkopende ondernemer heeft bovenstaande ontwikkeling grote impact. Hij krijgt te maken met een consument die machtiger is geworden: beter geïnformeerd, mondiger en met meer keuzemogelijkheden waar en wanneer te kopen. De ondernemer krijgt dan ook te maken met de vraag of hij via meerdere kanalen zijn producten en diensten moet gaan aanbieden: multi channel
retailing. Het antwoord is complex. Verkopen via meerdere kanalen kan meer omzet genereren, maar evengoed ook de omzet laten dalen als niet de juiste mix van kanalen is gekozen.

Klik hier voor het gehele artikel.

Bericht uit de nieuwsbrief van dinsdag 9 februari 2010.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.