Online omzet Bruna stijgt

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De online verkopen van franchiseformule Bruna zijn met 19% gestegen ten opzichte van vorig jaar. Dit laat algemeen directeur Fred Zeegers weten aan RetailNews.

Bruna is al langer bezig met het ontwikkelen van haar multichannelstrategie en gaat zich hier de komende jaren op blijven focussen. De formule gaat zich sterker profileren als ‘verwenwinkel’. Het effect hierin is al terug te zien in de toenemende verkoop van cadeaukaarten.

Volgens Zeegers is de basis van de omnichannelstrategie het belangrijkst. De koppeling tussen de fysieke winkels en online is nu optimaal. De komende tijd wordt meer inzet op de communicatie rond bruna.nl en de BrunaTablisto-app. De app is een digitale leesomgeving waarin e-books en digitale tijdschriten gemakkelijk aangeschaft en gelezen kunnen worden op een smartphone of tablet.

De online tak van Bruna dient ter ondersteuning van de verkoop in de fysieke winkel. De online- en offlinekanalen liggen dicht bij elkaar, maar de fysieke winkel blijft het uitgangspunt. Hoe de strategie zich over meer jaren gaat ontwikkelen kan Zeegers niet zeggen. ‘’De ontwikkelingen gaan zo snel, niemand weet waar we over een paar jaar staan.’’

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class