Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Optimale klanttevredenheid door te luisteren naar je klant

“Bij Lekkerland zoeken we altijd naar een oplossing!”, opent Manager Business Development Jaco Hermans enthousiast. Als foodspecialist is hij verantwoordelijk voor de (internationale) klantenwerving bij Lekkerland Nederland. “Wij kennen de markt en spelen continu in op trends en actualiteiten, waardoor we onze klanten optimaal bedienen. Dat maakt ons dé fullservicegroothandel voor de (vers) foodmarkt!”

Klanten vinden het belangrijk dat je écht naar ze luistert. Hermans neemt altijd uitgebreid de tijd om iedere klant via locatiebezoeken en persoonlijke meetings te leren kennen. “Tijdens deze gesprekken achterhaal ik eerst waarnaar de klant op zoek is, zodat ik hem of haar daarna alles kan vertellen over de passende oplossing die wij kunnen aanbieden. De ene foodserviceketen is bijvoorbeeld op zoek naar flexibiliteit binnen zijn logistieke keten, terwijl een andere een uitdaging heeft bij het inkopen van het juiste assortiment. Wij passen iedere keer onze service aan op de wens van de klant. Hierbij werken we niet alleen aan complexere oplossingen om meerdere logistieke stromen terug te brengen naar slechts een logistieke stroom (zodat onze klant een duurzamere keuze kan maken en daardoor ondernemers kan ontzorgen), maar ook aan het zoeken naar die ene perfecte biologische appel. Het is mijn taak om klanten de meerwaarde te laten ervaren die wij als Lekkerland met onze totaaloplossingen bieden. Door in te spelen op de wensen van onze klanten, maak ik ze enthousiast voor een toekomstige samenwerking.”

Your most convenient partner

“De grote interne kracht binnen ons bedrijf is dat we veel oplossingen in huis hebben en daarbij graag out of the box denken. Bovendien schakelen onze afdelingen onderling heel snel. Deze creatieve combinatie maakt dat we de klant altijd, ook last minute, optimaal kunnen bedienen”, vervolgt Hermans. Lekkerland heeft als streven ‘Your most convenient partner’ te zijn en onderscheidt zich met een soepel samenspel van logistiek, servicegerichtheid en een goed, zeer flexibel groothandelsassortiment. “We bieden onze klanten een mooie mix van regulier verkrijgbare producten en klantspecifieke producten, zoals speciale inkoop en privatelabelproducten.”

Groeiende gemaksgeneratie biedt veel kansen

Lekkerland is specialist in on the go consumptie. De steeds groter wordende gemaksgeneratie biedt een enorm marktpotentieel om hierin nog verder te groeien. “Het concept van eten online bestellen en laten thuisbezorgen blijft zich verder uitbreiden en ondernemers spelen hier steeds meer op in. Een trend is bijvoorbeeld de virtual kitchen, waarbij foodmerken virtual brands ontwikkelen voor de digitale bezorgwereld. Deze merken gebruiken bestaande keukens en restaurants voor de bereiding en bezorging van hun maaltijden. Hierdoor kunnen virtual brands in relatief korte tijd een flinke groei doormaken. Wij zijn specialist in het bedienen van deze nieuwe markt”, sluit Hermans trots af.

×