Pearle en Specsavers maken opnieuw ruzie

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Bril

Optiekformule Pearle sleept branchegenoot Specsavers opnieuw voor de rechter vanwege ‘misleidende reclame’. De Britse keten beweert in een Nederlandse televisiecampagne dat zijn maandlenzen tot dertig procent goedkoper zijn dan bij Pearle. De ooglenzen verschillen echter ook in kwaliteit, stelt Pearle.

De lenzen van zowel Pearle als Specsavers komen van de Britse producent Sauflon. Pearle eist in een kort geding dat Specsavers de campagne staakt en rectificeert, op straffe van een dwangsom van vijftigduizend euro per dag.

De afgelopen jaren sleepten Pearle en ook Hans Anders hun branchegenoot geregeld voor de rechter om zijn misleidende reclames. Meestal moest Specsavers stoppen met de campagne of rectificaties in de winkels ophangen.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class