Pearle Opticiens nieuwe partner PSV E-sports

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Pearle Opticiens is per maandag 4 mei toegetreden tot het zakelijk netwerk van PSV als partner van PSV E-sports. Pearle hoopt hiermee bewustmaking van gevolgen intensief beeldschermgebruik voor de ogen bij gamende jongeren te creëren. Beide partijen hebben een contract voor een jaar ondertekend.

Samen met de PSV E-sporters (Ali Riza Aygün en Yusuf Ercan) gaat Pearle jongeren oefeningen aanreiken in het teken van de 20-20-2 regel. De 20-20-2 regel houdt in dat je na twintig minuten dichtbij kijken (gamen dus) minstens twintig seconden in de verte moet kijken en ook twee uur per dag buiten moet zijn.

Oogklachten

Waar oogklachten eerst vaak met ouderen geassocieerd werd, komt het de laatste tijd steeds vaker voor dat ook kinderen en jongvolwassenen in grotere mate last van slechtere ogen krijgen. Een van de oorzaken hiervoor is de huidige leefstijl, waarbij er steeds vaker en langer naar beeldschermen gekeken wordt en veel binnen zijn. Volgens Pearle is intensief beeldschermgebruik van grote invloed op bijziendheid en vergroot het de kansen op oogklachten.

“Wij zijn de samenwerking met Pearle aangegaan omdat wij het belangrijk vinden dat jongeren naast het gamen ook goed voor hun ogen zorgen. We zijn verheugd dat een A-merk als Pearle ons hierbij helpt en onze E-sporters inzet om gamers te informeren.” aldus Frans Janssen, commercieel directeur PSV.

Bewustwording

“Bij Pearle geven we graag tips om je ogen gezond te houden. Je ogen zijn immers je meest kostbare bezit. Ernstige oogproblemen ontstaan vaak pas op latere leeftijd, maar de kiem wordt gelegd in de jeugd en daarom vindt Pearle het belangrijk om kinderen en jongeren – en hun ouders – bewust te maken van de gevolgen van intensief beeldschermgebruik. Via de samenwerking met PSV E-sports kunnen we de jongeren op het juiste moment bereiken”, aldus Bas Nuytinck, Marketing & Digital Directeur van het moederbedrijf van Pearle, GrandVision Benelux.

Skill-challenge

Pearle gaat om aandacht te creëren voor ooggezondheid het komende jaar via diverse social media-kanalen van PSV E-sports jongeren beter bewust maken van het effect van beeldschermgebruik op je ogen. ‘’Een van onderdelen van de awareness campagne is de Skill Challenge. Met deze challenge dagen Pearle en PSV E-sports gamers uit om tenminste twee uur per dag naar buiten te gaan en hun voetbal skills te tonen, waarbij zij afwisselend dichtbij en in de verte kijken.’’ Aldus Bas Nuytinck.

Wil je meer weten over Pearle Opticiens? Klik dan hier voor meer informatie!

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class