Pizzabakker of internetbedrijf?

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De beste pizza en de beste service. Dat is het centrale thema bij New York Pizza. Er is de laatste jaren flink geïnvesteerd in nieuwe vestigingen, een nieuw distributiecentrum en een eigen deegfabriek. Daarnaast is er veel nadruk gelegd op digitalisering: een eigen internet-bestelplatform met goed kassasysteem en een klantvriendelijke app.

“We hebben gekozen voor een eigen bestelplatform, zodat je niet alleen maar afhankelijk bent van externe partijen” vertelt directeur marketing Joost Geurtsen. “In de afgelopen 1,5 jaar hebben we een compleet nieuwe website neergezet en een nieuwe app gelanceerd. De klantreis is de laatste jaren nogal veranderd. Iedereen bestelt tegenwoordig vanaf zijn mobieltje. Wij hebben er voor gezorgd dat dat zo makkelijk en zo leuk mogelijk is. We investeren veel in fotografie en video’s. Zodat we overal, ook op onze sociale kanalen, goed kunnen laten zien welke lekkere producten we hebben. En hoe makkelijk het is.”

Online vindbaar

Marketing is in deze tijd, en in deze branche, flink aan het veranderen. Geurtsen: “Je hebt geen zin om te koken, hoe komen wij dan op dat moment onder jouw aandacht? Folders zijn steeds moeilijker te verspreiden, veel nee-nee-stickers, en mensen zitten bovendien niet meer achter hun brievenbus, maar op hun telefoon. We hebben flink ingezet op onze online lokale vindbaarheid. Je moet niet alleen goed vindbaar zijn in het straatbeeld, maar ook bovenaan komen als iemand op Google zoekt naar pizza bestellen.”

Ook voor ondernemers heeft de formule een digitale omgeving. “Je hebt een marketing menukaart en daaruit kiest je de campagne die jij wilt. Er is een marketing webshop waarin je als ondernemer heel veel materialen en campagnes kunt bestellen. Je kunt er direct mail, folders of posters voor bushaltes bij bestellen. Wij zorgen dat alle materialen klaar staan en alles geregeld wordt.”

Internetbedrijf

Er wordt wel eens gegrapt dat New York Pizza geen pizzabakker meer is, maar een internetbedrijf. Geurtsen: “We zijn op de eerste plaats een pizzabedrijf, maar zonder die internetontwikkelingen waren we nergens. Van het naadloos bestellen tot het krijgen van feedback. Real-time inzicht in bestellingen en servicetijden. Zo kun je als ondernemer alle tijd besteden aan het maken van de beste pizza’s en het geven van de beste service.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.