Plaza en Big Snack zien omzet groeien

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Plaza en Big Snack hebben hun omzet in 2016 aanzienlijk zien groeien. Terwijl het aantal leden gelijk bleef, steeg de omzet van de aangesloten ondernemers gemiddeld met 5 tot 10%.

Accountmanager van Sligro, Arend-jan Diephuis, laat op missethoreca.nl weten erg tevreden te zijn over 2016. “De meeste cafetaria’s hebben een mooie plus gerealiseerd. Het herstel heeft zich doorgezet. De omzetstijging is conform de markt. Ook voor het komend jaar zijn de verwachtingen positief.” Het aantal vestigingen bleef op hetzelfde niveau, Big Snack met 102 en Plaza met 83 vestigingen. “Groei is geen doel op zich. Kwantiteit zegt niet zoveel. Het is belangrijker om er kwalitatief op vooruit te gaan.”

Vorig jaar gaf Sligro aan een actievere houding aan te nemen richting de formules. “De samenwerking tussen groothandel, formulehuis en de ondernemers is geïntensiveerd. We luisteren nog beter naar elkaar en doen er alles aan om ondernemers te ondersteunen. Dat heeft geresulteerd in meer omzet en rendement”, aldus Diephuis.

Op de vraag wat het komende jaar voor Sligro zou brengen reageerde Diephuis kort. “In 2017 krijgen bij Plaza menu’s en schotels nog meer aandacht, ze ondergaan een upgrade. Bij Big Snack wordt de burger gepromoot.”

Is het franchisen bij Big Snack of Plaza iets voor u? Klik op de naam voor meer informatie.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.