PLUS realiseert voor zesde jaar op rij hogere omzetgroei

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Net als de vijf voorgaande jaren sloot PLUS 2019 af met een omzetgroei die de marktgroei oversteeg. PLUS heeft een groei gerealiseerd van 5,4%. De e-commerce omzet is in 2019 gestegen met 33%. De totale omzet is uitgekomen op 2,61 miljard.

Goed Eten positionering

De herziene purpose is vertaald in een positionering, waarbij PLUS op twee fronten onderscheidend wil zijn. Dat is enerzijds Goed Eten, dat staat voor kwaliteit, eerlijk en duurzaam. En anderzijds Mijn PLUS, waarbij de klant prettig winkelt bij een lokaal betrokken PLUS ondernemer en kan kiezen uit een assortiment waar lokaal behoefte aan is. Omdat PLUS staat voor Goed Eten – geproduceerd met liefde voor het product en met aandacht voor mens, milieu en dierenwelzijn – heeft PLUS in februari 2019 met de introductie van de Laagblijvers, de prijzen van populaire groente- en fruitsoorten blijvend verlaagd. Op die manier is Goed Eten voor de consument nog betaalbaarder geworden.

PLUS aantrekkelijk voor nieuwe ondernemers

De kracht van de coöperatie heeft een grote aantrekkingskracht op andere ondernemers. Het afgelopen jaar hebben zes ondernemers met hun winkel de overstap naar PLUS gemaakt. Daarnaast zijn er dertien nieuwe PLUS Briljant 2.0 winkels bijgekomen. Hiermee komt het totaal op 28 Briljant 2.0 winkels.

2019

Voor het tweede jaar op rij is PLUS verkozen tot Klantvriendelijkste Supermarkt. De GfK zomer- en kerstrapporten laten zien dat PLUS de best scorende landelijke formule is. Daarnaast zijn er awards in ontvangst genomen voor Beste Broodafdeling, Beste Wijnsupermarkt en Beste Vleeswarensupermarkt. Ook is PLUS voor de vijfde keer op rij uitgeroepen tot Meest Verantwoorde Supermarkt. Op MVO-gebied blijft de formule impactvolle stappen maken. Zo is gekozen voor een eigen, gesloten keten voor vers varkensvlees en –vleeswaren. Deze ketensamenwerking met veertien Nederlandse varkenshouders zorgt voor transparantie en biedt nieuwe mogelijkheden op het gebied van smaak, dierenwelzijn en milieu. Een tweede belangrijke stap op het gebied van duurzaamheid is de introductie van blockchaintechnologie binnen de bananenketen. Via een QR-code op de banaan ziet de consument precies welke route is afgelegd van plantage tot winkelmandje

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website
franchise-season-art-class