Plus-topman niet verrast van einde Superdirect

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Plus franchise

Jan Brouwer, CEO van Plus Retail Group, gelooft niet in online verkoop als winstgevende service. Het einde van de online boodschappendienst Superdirect verbaast de topman van franchiseformule Plus dan ook niets.

‘’Ik geloof in e-commerce als verlengstuk van bestaande formules, die de klanten kennen en vertrouwen. Niet voor niets is Superdirect.com gesneuveld,’’ aldus Brouwer in een interview met RetailTrends. Het online kanaal zal volgens de CEO in de toekomst een omzetpotentieel van twee tot drie procent hebben. Ook wordt dat aandeel nu al gehaald bij negentig Plus-supermarkten die momenteel online boodschappen verkopen.

Bezorgen en bestellen behoort al een jaar tot de service die aangeboden wordt door de meeste Plus-supermarkten. Aangesloten ondernemers proberen op dit moment klanten te stimuleren hun bestelling digitaal te doen.

In zelfstandige ophaalpunten gelooft de topman van Plus niet, omdat een supermarkt volgens hem één groot ophaalpunt is. Supermarkten hebben een goede positie in het marktgebied en ze zijn goed bereikbaar met alle ruimte en infrastructuur. Hier moet de supermarkt gebruik van maken, vindt de topman.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class